We hebben weer wat positief nieuws voor jullie over het gebruik van modellen met een ‘gezond/normaal’ lichaam! Calvin Klein heeft er namelijk bij de nieuwste campagne ‘Perfectly Fit’ voor gekozen om dit keer geen gebruik te maken van enkel size zero modellen. Het is voor veel merken vaak lastig om een keuze te maken in modellen. Het is of size zero of plus size, er lijkt geen middenweg. Calvin Klein kiest nu echter wel voor die middenweg, terwijl ze meestal met enkel hele dunne modellen werken. Hopelijk maken ze hiermee een duidelijk statement en volgen er vele andere grote merken.
Het model wordt in deze Calvin Klein campagne ook niet neergezet als ‘plus size’ of zogenaamde ‘real woman’, maar gewoon als één van de modellen. Dat vinden we een mooi gegeven, want meestal wordt het in campagnes als iets bijzonders gemaakt wanneer er iets ‘normalere’ vrouwen meedoen. Juist door het gewoon te dóen en te behandelen als iets normaals, wordt het wellicht ook meer gezien als normaal.
bron Calvin Klein
Het 27-jarige model, Myla Dalbesio, was erg onder de indruk van het feit dat ze werd gevraagd voor deze campagne: ”Het was best verwarrend en heftig omdat ik toch wat dikker ben dan alle andere modellen waar Calvin Klein ooit mee heeft gewerkt.” Ze wist niet goed wat er tijdens de shoot van haar verwacht werd, maar tot haar verbazing werd er van haar exact hetzelfde verwacht als van de dunnere modellen. ‘Niemand bekeek me met scheve ogen, het was heel gaaf!’, aldus Myla.
Voor Myla, die haar lichaam jaren tekort deed door allerlei ongezonde crashdiëten, is dit een bijzondere ontwikkeling. “Ik bevind me nu in het midden. Ik behoor niet tot de dunne modellen, maar ook niet tot de vollere modellen. Ik heb mezelf hierdoor jaren ‘thuisloos’ gevoeld, maar deze campagne brengt daar verandering in.”
Myla deed ook mee aan ‘The What’s underneath project’ waarbij ze zichzelf letterlijk én figuurlijk blootgeeft.
Wat vind jij van de keuze van Calvin Klein?
Bron: Elle.com
Geef een reactie