De voor iedereen bekende Barbie pop ligt al jaren onder vuur. De pop heeft onrealistische lichaamsverhoudingen, is te dun en zou hiermee eetstoornissen zoals anorexia nervosa promoten. Binnenkort krijgt Barbie echter concurrentie van de een nieuwe poppenlijn genaamd ‘Lammily’, ontworpen door kunstenaar Nickolay Lamm. Hij maakte in 2013 de ‘Normal Barbie‘ waarvan de foto’s al snel enorm populair waren op het internet. Hij haalde hiermee de headlines van vele nieuwsites, vrouwen -en lifestyle websites.
Voor de maten van de pop maakte hij gebruik van de gemiddelde Amerikaanse vrouw van 19 jaar oud. De pop heet dus Lammily en heeft een gezond BMI. Ze draagt bovendien slechts een klein beetje make-up. De slogan van de Lamilly poppenlijn is ‘Average is Beautiful’.
Om ervoor te zorgen dat de pop ook daadwerkelijk in de schappen van speelgoedwinkels komt te liggen is de kunstenaar een crowdfunding project gestart. Sinds hij hiermee gestart is heeft hij al meer dan tachtigduizend dollar ontvangen van ruim tweeduizend mensen. Hierdoor kunnen de poppen waarschijnlijk vanaf november dit jaar worden verkocht.
Onderstaand zie je de foto’s van de Lammily poppenlijn. Ik ben benieuwd wat jullie van deze poppen vinden en of jullie denken dat dit een echte concurrentie is voor Barbie.
Wil je meer weten over de pop en het crowdfunding project kijk dan op de site van Lammily.com.
Bron foto’s: dailymail & Lamilly.com
Geef een reactie