Borsten vs de bellybuttonchallenge

Gisteren plaatsen we al een artikel over de uit China afkomstige #Bellybuttonchallenge, een vreemde nieuwe trend waarbij je via je rug je navel probeert aan te raken. We maakten in dit artikel al duidelijk dat deze trend in geen enkel opzicht aantoont of je dun bent of niet. Of je je navel aan kunt raken is veel meer afhankelijk van de lengte van je armen en eventuele lenigheid. Ikzelf heb het natuurlijk ook even geprobeerd en ik was niet in staat mijn navel aan te raken. Gelukkig kwamen we vandaag al een tegenreactie op deze domme challenge tegen: #Boobsoverbellybuttons.

De Boobsoverbellybuttons hashtag is bedacht door het Britse lingeriemerk Curvy Kate. Deze hashtag gaat volgens een woordvoerder van Curvy Kate over het promoten van een positief zelfbeeld. Volgens het merk zijn er veel belangrijkere dingen in het leven dan de zogenaamde slankheid van je lichaam checken door met je arm proberen te navel te raken.

Curvy Kate werkte eerder samen met de organisatie CoppaFeel, die vrouwen inlicht over de gezondheid van hun borsten en meer bewustzijn probeert te creëren op het gebied van borstkanker. Voor deze bijzondere actie van Cuvry Kate maakten ze ook een formulier met uitleg over hoe je eigen borsten te checken.

“We willen jullie aanmoedigen om je borsten te voelen en te ontdekken hoe een normale en gezonde borst hoort te voelen, in plaats van deze negatieve lichaamschecks op te volgen. Bovendien, wie vindt het gevoel van een stel borsten nou niet fijn?!”

aldus Curvy Kate. Onderstaand zie je twee voorbeelden van #boobsoverbellybuttons foto’s. Curvy Kate hoopt dat de hashtag voor het weekend trending wordt.

Controleer JIJ je borsten weleens?

Scarlet

Geschreven door Scarlet

Reacties

10 reacties op “Borsten vs de bellybuttonchallenge”

  1. Doe normaal mensen. Ik hoef niet alles te zien.
    Waarom moet men alles delen op internet?? Er is geen schaamte tegenwoordig.

  2. het wordt steeds gekker

  3. Misschien ben ik meer het type ” doe maar normaal dan doe je al gek genoeg ” maar alsnog die hypes op social media.

    Doe gewoon leuk en spontaan in het echt tegen elkaar. Pas dan geef je elkaar zelfvertrouwen denk ik zo. In iedergeval sneller dan op deze manieren.

  4. @hierboven
    hebben jullie dit artikel wel gelezen? Het gaat over borstkanker. Het is juist een goede tegenreactie op een gekke challenge.

  5. Vind ik ook, Sara!

    Ik check mijn borsten ongeveer elke week/twee weken. Als ik me verveel in bed of onder de douche, haha. Geeft me een gerust gevoel dat alles nog goed is, en dat als er iets mis is, dat ik het zo vroeg mogelijk ontdek.

  6. Het maakt me wel angstig op een of andere manier, want bij twee van die prentjes heb ik toch mijn twijfels :s

  7. Heftig. But true…

  8. Het is goed om bij stil te staan en onder de aandacht te brengen. Maar de foto’s vind ik weinig toegevoegde waarde hebben. Sowieso allemaal die (hash)tags, foto’s en “virals” vind ik niet zo cool.

  9. haha deze link had ik gisteren ofso gestuurd, leuk dat jullie er een artikel van maken 😀

    Ik check ze regelmatig aangezien ik enkele vergroeide borstklieren heb. Ik denk dat het heel belangrijk is om te doen.

  10. Ik check ze nooit omdat het nogal tegenstrijdig is, ene kant goed om te weten wat er gezond voelt en zo kan je er op tijd bij zijn, andere kant kan je er ook vanalles door gaan voelen of teveel ermee bezig zijn. Maar ik heb kleine borsten en geloof dat ik dan wel met douchen of insmeren onbewust iets tegen kom mocht er wat te voelen zijn. Ik voel ook niet standaard mijn lymfeklieren of check ook niet om de zoveel tijd mijn glucose ofzo.

    Wel goed dat er een tegenactie is, maar het is ook wel weer een beetje overdreven voor mijn gevoel. Straks komen ze nog met, wie kan zijn vinger hier of daar instoppen, over je schouder heen naar achteren, inclusief hashtags en foto’s. Ben blij dat ik ben blijven hangen bij een paar jaar terug en niet deel neem aan al die social media dingen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *