Taking Shapen, een bedrijf voor plus-size kleding, kreeg de afgelopen dagen flink wat kritiek over zich heen als gevolg van haar meest recente PR campagne genaamd Skinny Bird Watching. Voor deze campgane gingen ze de straten van Londen op om dunne ‘vogels’ spotten en bekijken.
Taking Shape stuurde haar medewerkers met verrekijkers en in groene ‘vogelkijkers outfit’ de straten op van Londen, dichtbij de belangijkste locatie van de London Fashion Week. Daar keken de zogenaamde volgelspotters dunne vrouwen na met behulp van hun verrekijkers. Het bedrijf wilde hiermee duidelijk maken dat de dunne vrouwen/modellen die meelopen tijdens de London Fashion Week ‘bijzonder’ zijn als je kijkt naar de (kleding)maat van de gemiddelde vrouw in Engeland.
Vrouwen in alle soorten en maten reageerden via Twitter op deze campagne. Hun boodschap was dat ‘body shaming’ van geen enkel type lichaam acceptabel is.
‘Skinny shaming is NOT the way forward. We should build the confidence of women in ALL shapes & sizes @TakingShapeUK #skinnybirdwatching.’, aldus Hayley Carr op Twitter. Vele negatieve en kristische tweets volgden.
Â
Wat vind jij van deze bijzondere campagne…?
Bron: dailymail.co.uk
Geef een reactie