Er is weer een nieuwe hype op Facebook! De nat pak nominatie. De kans is groot dat je dit al bent tegengekomen op je Facebook en kijk anders eens onder #natpak. Eerst hadden we de neknominatie (een drankspel), die eigenlijk best wel gevaarlijk was. Gelukkig is de nat pak nominatie een stuk minder gevaarlijk, dus kan iedereen er veilig aan meedoen. Of je dat ook wilt is natuurlijk weer een heel ander verhaal. Het is in ieder geval flink populair op Facebook en erg grappig om te doen en te bekijken! Ik denk dat ik dagelijks wel drie tot vijf filmpjes tegenkom.
Het is allemaal begonnen met de neknominatie, iets dat waarschijnlijk is overgewaaid vanuit Australië. De uitdaging bij de neknominatie is dat je in één keer een glas alcohol naar binnen moet werken. Je nomineert daarna een paar van je vrienden die binnen 24 uur hetzelfde moet doen. De neknominate is echter wat uit de hand gelopen, aangezien mensen elkaar wilden overtreffen. Bijvoorbeeld twee glazen alcohol of sterkere alcohol. Bij een erg groot aantal glazen is dit natuurlijk levensgevaarlijk.
Hoe werkt de Nat Pak Nominatie?
Je wordt hiervoor genomineerd door je vrienden en je moet dan binnen 48 uur een nat pak halen. Doe je dat niet, dan moet je voor de vriend die je genomineerd heeft wat kopen. Bijvoorbeeld een fles wijn of een ijsje. Een nat pak haal je door een emmer water over jezelf heen te gooien, in een sloot of in de zee springen of onder de douche te staan. Hiervan maak je een filmpje, wat je vervolgens weer op Facebook deelt. Nu mag jijzelf ook weer iemand nomineren. Onderstaand kan je een aantal voorbeeld filmpjes zien van mensen die reeds een nat pak hebben gehaald en anderen hebben genomineerd.
De traktaties die gevraagd worden, worden wel steeds duurder. Het begon bij een lekker waterijsje of wat te drinken. Tegenwoordig zie ik steeds vaker een dure fles alcohol of Ben & Jerry’s langs komen. Ik vind zelf dat je niet van anderen kan verwachten dat zoiets gekocht wordt. De druk om het dan maar te doen wordt hierdoor ook groter.
Wat vinden jullie van deze hype?
Geef een reactie