Sinds gisteren is de hashtag #ImNoAngel viral gegaan. De hashtag komt voort uit een lingeriecampagne voor de Cacique collectie van Lane Bryant die is ontworpen door Linda Heasley. Zij wilde niet alleen lingerie promoten met de campagne, maar ook een mooie boodschap meegeven aan vrouwen wat betreft lichaamsbeeld. Dit doet ze door middel van een video, foto’s en een hashtag die aandacht vragen voor vrouwen die qua postuur niet lijken op een Victoria’s Secret Angel. Deze vrouwen mogen zich volgens Linda net zo goed sexy en mooi voelen en zelfverzekerd zijn over hun lichaam.
Ze riep via social media vrouwen op om een foto van zichzelf te plaatsen met de hashtag #ImNoAngel en dat sloeg aan. Vrouwen reageerden enthousiast en vonden dat hiermee een taboe werd doorbroken. Je kunt net zo goed sexy zijn met andere vormen, dan die het schoonheidsideaal uitdraagt, is de strekking van de campagne. Kleding gaat op ‘Fashion’, niet om je lichaamsbouw.
Er zijn ontzettend veel vrouwen in Europa die een stuk meer vrouwelijke vormen hebben dan een gemiddeld topmodel. Linda hoop dat deze vrouwen door de campagne onthouden dat ook zij de moeite waard zijn en zichzelf mooi en aantrekkelijk mogen vinden. We zijn dit soort vrouwen misschien niet zo gewend in lingeriecampagnes, maar het is over het algemeen een realistischer beeld van vrouwen dat hiermee gegeven wordt. Je kunt volgens Linda ook met een lichaam dat niet voldoet aan het slankheidsideaal hartstikke modebewust zijn.
Op de website van het kledingmerk kun je de komende maand iedere week een van de modellen leren kennen door haar foto’s te bekijken en een leuk, kort, maar inhoudelijk interview over hen te lezen. Zo blijft het niet bij enkel uiterlijk, maar is er meer te ontdekken over de modellen.
Op de website van Lane Bryant staat een tekst die vrouwen uitdaagt om mee te doen aan deze challenge: ‘’Confident. Sexy. Connected. Show us what you love about YOU. Snap and share. Everywhere. Hashtag #ImNoAngel.” Wil je meedoen, maak dan een foto van jezelf in de spiegel met de hashtag #ImNoAngels op de spiegel geschreven met lipstick en deel deze op Instagram, Twitter of Facebook. De hashtag is natuurlijk met een knipoog bedoeld richting Victoria’s Secret, al kreeg VS al eerder flinker kritiek over hun ‘perfecte’ schoonheidsideaal over zich heen vanuit andere hoeken.
Wat vind jij van deze campagne?
Bron: Lane Bryant en Elephant Journal
Geef een reactie