Twee vrouwen zijn een campagne begonnen over zelfacceptatie waarvan de foto’s rijkelijk gedeeld worden op social media, voornamelijk Instagram. Inmiddels hebben al 50,000 vrouwen hun foto geupload met hun persoonlijke tekst en deze gedeeld en ik zal je in deze blog uitleggen waarom de campagne zo’n succes is en waarom wij er zelf ook graag aan meedoen!
Een vrouw zijn is niet altijd gemakkelijk. We worden bedolven onder de eisen van de maatschappij. We krijgen constant boodschappen, zowel direct als indirect, over hoe we eruit moeten zien, hoe we ons moeten gedragen, wat we moeten uitstralen en wat we moeten zeggen. Maar weet je wat je echt zou moeten zijn? Jezelf. Je volledige, unieke, trotse zelf. En dat is waarom Lisa Price, grondlegger van haar- en huidverzorgingsmerk Carol’s Daughter en Emily Greener, co-founder van nonprofit organisatie I Am That Girl een campagne bedachten getiteld #BornAndMade. Ze willen met de campagne vrouwen aan het denken zetten wat betreft zelfacceptatie en authenticiteit en hen op weg helpen zichzelf te zijn.
Het doel van de #BornAndMade campagne is eigenlijk heel simpel; meisjes en vrouwen aanmoedigen zichzelf te zijn, zoals ze zijn geboren en geworden. ‘’Ik wil dat iedere vrouw weet dat ze de moeite waard is. Ze is niet onbelangrijk in deze wereld. Ze moet misschien alleen nog leren wie ze is.” zegt Price in een interview met Laura Willard op Unworhty.com
‘’Dat betekent dat je moet ontdekken wie je bent in werkelijkheid; Who you were born and made to be. Je moet leren waar jij die kennis vandaan kunt halen en hoe je de kracht vindt om jezelf te ontwikkelen en te zijn.” zegt Price.
‘Schoonheid is iets moois dat binnen in je zit en wat je uit kunt stralen naar de rest van de wereld, beginnend bij je eigen omgeving.” zegt Greener. ‘’Ik wil dat meisjes een feestje vieren om wie ze zijn, tot in elke vezel van hun unieke ‘ik’. Dat ze erkennen dat ze er mogen zijn, zoals ze zijn geboren en wie ze geworden zijn, niet wie ze denken te moeten zijn van de maatschappij.” Zegt Price.
Een onwijs mooie boodschap waarbij ik graag mijn steentje bij wil dragen. Als Proud2Bme staan we achter deze boodschap rondom zelfbeeld en acceptatie van wie je hebt. Wij hebben zelf ook een foto gemaakt, zoals bij de campagne. Dit kun jij ook doen via BornAndMade.com en deze kun je dan weer delen op social media met de hashtag #BornAndMade.
Doe jij ook mee?
♥
Geef een reactie