De nieuwste campagne van Dove in Australië richt zich op zoektermen die jonge meisjes op het internet gebruiken. Deze zoektermen geven deels weer hoe het is gesteld met het zelfbeeld van jongeren in Australië. Met de campagne “Searching” wil men ruim 100.000 jongeren bereiken en in contact brengen met het Dove Self-Esteem Project dat samenwerkt met o.a. de Butterfly Foundation, een organisatie die zich inzet voor de preventie van eetstoornissen.
De campagne “Searching” is van start gegaan met twee video’s van 30 seconden en een 2,5 minuut durende korte film met de titel “What is your daughter searching for?” De 30-seconden filmpjes laten de tienermeiden Mei en Ella zien, in combinatie met de, door veel jonge meiden gebruikte, zoektermen “Am I ugly?”, “Will boys like me if I’m skinny?”, “Am I fat?” en “Do boys like a thigh gap?” Beide meisjes zochten naar het antwoord op de vraag of tieners ook plastische chirurgie kunnen ondergaan.
Voor de korte film werd een groep ouders naar een klaslokaal gebracht om te leren waar hun dochters naar zoeken op het internet. Er werd hiervoor gebruik gemaakt van 30.000 Australische meisjes in de leeftijd van 13 tot 17 jaar. Het onderzoek van Dove laat zien dat jonge meisjes zich regelmatig en eerder tot het internet richten om antwoorden te vinden op lichaam en zelfbeeld vragen dan dat ze zich tot hun ouders richten…
Welke zoektermen herken jij?
Geef een reactie