De nieuwe cosmetica campagne van het merk Dermablend gaat in tegen de bekende gedachte dat je blij moet zijn met je natuurlijke schoonheid en weinig make-up moet gebruiken. In de campagne wordt met ‘camo confessions’ video’s laten zien hoe make-up er juist voor kan zorgen dat vrouwen zich krachtiger voelen. In onderstaande video’s laten twee vrouwen met verschillende huidproblemen zien hoe ze make-up gebruiken om zichzelf te durven tonen aan de wereld in plaats van zich te verbergen voor de wereld.
Eén van die vrouwen is Cheri Lindsay, een volleybal coach met vitiligo, huid depigmentatieproblemen. Juist door make-up te gebruiken om deze huidproblemen camoufleren zien mensen haar meer als persoon. Ze is hierdoor ook makkelijker benaderbaar volgens haarzelf. De video van Cheri is indrukwekkend.
Model Cassandra Bankson, die bekend is om haar tutorials op YouTube, deelt eenzelfde soort boodschap in haar ‘Camo Confession’ video. Terwijl ze langzaam al haar make-up verwijdert zie je haar acne tevoorschijn komen. De 21-jarige Cassandra praat in de video open over de ernstige acne waar ze al jaren last van heeft en hoe dit ervoor heeft gezorgd dat klasgenootjes haar vroeger uitscholden voor ‘Freak of nature’ en ‘the exorcist’. Ook deze video is erg indrukwekkend.
Wat vind jij van de boodschap van deze video’s?
Geef een reactie