Vandaag bereikte ons het treurige nieuws dat Isabelle Caro, bekend van de Nolita Campagne, op 17 november dit jaar is overleden.
12 september 1982 – 17 November 2010
R.I.P.
Wie is Isabelle Caro?
### Het Italiaanse modemerk Nolita kwam eind 2007 met een schokkende campagnefoto die in elke Italiaanse krant verscheen. Op de foto was een uitgemergelde naakte Isabelle Caro te zien, met naast haar de tekst ‘no anorexia’. Nolita wil met de foto’s laten zien hoe ernstig Anorexia Nervosa is. De foto’s werden midden in de Milaan Fashion Week gelanceerd als protest tegen de graatmagere modellen die ook in deze week weer op de catwalk verschenen. Reportage CBS news
“You feel as if you master everything, that you are in total control, and then little by little you fall into this hellish spiral, a spiral of death.”
Isabelle Caro verscheen hierna in vele programma’s en ze verkondigt duidelijk haar boodschap: “I thought this could be a chance to use my suffering to get a message across, and finally put an image on what thinness represents and the danger it leads to — which is death…to make people react, for young girls who see this to think: ‘Oh, so that’s what lies behind the beautiful clothes, the hair, the image that we are shown of fashion.’”
“Thinness leads to death and it is anything but beautiful.”
Isabelle haar boek:
het meisje dat niet “groter” wilde worden….
“I really want to have a child. And I hope my body will allow me to.”
Op haar Facebook page verscheen het officiele bericht dat ze 17 november is overleden. Vele online steun-betuigingen volgden, maar eigenlijk is het vreemd stil gebleven rond haar dood.
“I want to recover because I love life and the riches of the universe. I want to show young people how dangerous this illness is.”
Isabelle bij “the price of beauty”
Isabella, rest in peace
Geef een reactie