De bekende budget textielketen Zeeman is een ondergoedcampagne gestart waarbij de eigen klanten het model zijn. Zeeman deed een aantal maanden geleden een oproep in winkels, op tv en op het internet met de vraag: “Durf jij als ondergoedmodel?” Daarop volgde ruim 8.000 reacties van klanten die zich aan wilde melden om in ondergoed te poseren. Hiermee willen zij laten zien dat ze ondergoed verkopen voor iedereen in alle soorten en maten.
Uiteindelijk kan natuurlijk niet iedereen in de campagne verschijnen en zijn negentig klanten terug te vinden op de posters in de winkel, in folders en reclames op tv. Door het gebruiken van eigen klanten als model wordt naar mijn idee de lage drempel van het shoppen bij Zeeman versterkt. Mensen kunnen zich eerder identificeren met de modellen en zullen misschien ook eerder het idee hebben dat zij onder de doelgroep vallen. Ik vind het erg mooi om de verschillen in mensen te zien, wat duidelijk zichtbaar wordt in deze campagne.
Zeeman heeft aan de hand van dit soort filmpjes klanten geworven om model te staan voor hun nieuwe ondergoedcampagne. Op hun youtube kanaal zijn nog veel meer van dit soort leuke filmpjes terug te vinden. Verder is er een mooie video op de website van Zeeman te zien van deze campagne waarin mensen te zien zijn zoals jij en ik, met allemaal verschillende figuren en maten. Deze video kun je hier bekijken.
Bron & foto’s: Zeeman en nu.nl
Wat vind jij van deze campagne?
Geef een reactie