Vrouwen die op dieet zijn kiezen minder vaak voor light producten omdat deze een onvoldaan gevoel geven. Dit blijkt uit een recent onderzoek van Associated Press. Producten als Cola light en Special K merken hierdoor een afname in de verkoop. De vrouwen kiezen vaker voor volle, normale producten omdat deze de trek meer stillen, waardoor zij tevens minder snel naar snoep en snacks grijpen en/of eetbuien krijgen.
De verkopen van Special K ontbijtgranen, Cola light en Pepsi Max zijn de afgelopen twee jaar met zeven procent gedaald. Deze daling was aanzienlijk lager bij de niet-light varianten van deze producten.
Dat light producten vandaag de dag minder populair zijn, is niet alleen terug te zien in een daling van het aantal verkopen, maar ook in het uiterlijk van productverpakkingen. Zo verkocht het bedrijf Mondelez International Inc., die onder meer Coté d’Or in hun assortiment hebben, eerder nog 100 kcal snacks waarbij dit opvallend aanwezig op de verpakking stond. Nu willen zij zich meer richten op de gezondheid van de snack in plaats van op het aantal calorieën.
Het minder populair worden van light producten past wel bij de toenemende populariteit van superfoods en de keuze voor ‘extreem’ gezonde producten. Mensen kiezen minder snel voor de kunstmatige zoetstoffen en andere middelen die in light producten worden verwerkt. Gezondheid gaat hierin voor op het verlagen van calorieën in hun eetpatroon.
Bron: Nieuwsblad.be
Geef een reactie