Kan jij je ook irriteren aan advertenties die langskomen op Facebook om snel af te vallen? En maken deze advertenties jou negatiever over jezelf? Vanaf vandaag is je kans hier iets aan te doen. Dove geeft jou vanaf vandaag, op Internationale Vrouwendag, de regie om terug te vechten tegen deze negatieve advertenties over bijvoorbeeld dikke buiken en vetrollen met de lancering van de Ad Makeover-campagne.
Uit onderzoek van Dove blijkt dat slechts 43% van de Nederlandse vrouwen zeker is over haar uiterlijk. De Dove Ad Makeover-campagne maakt het via een speciale Facebook-applicatie mogelijk om negatieve advertenties aan te pakken en positieve beauty advertenties te sturen naar andere vrouwen buiten jouw persoonlijke netwerk. De campagne zal de gehele maand maart lopen en wordt wereldwijd gelanceerd.
Met de app kunnen miljoenen vrouwen met positieve berichten worden bereikt. Teksten als ‘Elk lichaam is mooi’ en ‘Hallo schoonheid’ en ‘Hou van je lichaam zoals het is’ zijn voorbeelden van de positieve berichten over echte schoonheid die vrouwen in heel Nederland kunnen versturen en ontvangen. De Dove Ad Makeover-applicatie is te vinden op de Dove Facebookpagina.
Je kunt ook zien hoeveel andere vrouwen in Nederland jij hebt bereikt met jouw positieve beauty advertentie via de Dove Facebookpagina. De Dove Ad Makeover-campagne heeft inmiddels meer dan 33 miljoen vrouwen bereikt in het Verenigd Koninkrijk, Australië en Brazilië. Een teller op Facebook houdt het totaal aantal vrouwen bij dat een positieve beauty advertentie heeft ontvangen. Dove ondersteunt de Ad Makeover-campagne door de kosten te dekken voor het verspreiden van de positieve beauty advertenties.
Help mee om op Internationale Vrouwendag het zelfvertrouwen van vrouwen een boost te geven! Ga naar de Dove Facebookpagina en gebruik de Ad-makeover.
Geef een reactie