Er wordt altijd gedacht dat perfectie verkoopt. Het is niet voor niks dat modellen altijd zo onder handen genomen worden in photoshop waardoor ze bijna niet meer op zichzelf lijken. Lijntjes en rimpels worden strak getrokken, hier en daar wordt er een vetrolletje weggewerkt, tanden worden witter gemaakt, etc. Het Amerikaanse lingeriemerk Aerie bewijst iets anders. Hun verkoopcijfers zijn met 21% gestegen toen ze een andere weg insloegen voor het maken van reclame.
Het merk laat met een nieuw reclamespotje zien dat niet alleen vrouwen, maar ook mannelijke modellen bijgewerkt worden in photoshop. In het filmpje zijn namelijk vier heel verschillende mannen te zien die allemaal een andere lichaamsbouw hebben en ze zijn in deze video natuurlijk.. onbewerkt! Ik vind het een heel mooi initiatief en ook een leuke video. Het heeft overigens ook iets opgeleverd wat laat zien dat perfectie niet het enige is dat verkoopt. Twee jaar geleden kondigde Aerie aan een andere weg in te willen slaan waarbij echte, photoshoploze lichamen centraal staan en dit heeft gezorgd voor de verkoopstijging.
Bron: hln.beÂ
Wat vind jij van deze video?
Geef een reactie