Whitney Thompson is een 26jarig plus-size model en was het eerste model met een maatje meer die America’s Next Top Model heeft gewonnen. Ze is gepassioneerd door het ondersteunen van de plus-size markt. Ze wil haar bijdrage leveren en haar boodschap verspreiden en dit doet zij als ambassadeur van de ‘National Eating Disorder Association’. Ook maakt zij zich hard voor de plus-size vrouwen in haar nieuwe lingeriecampagne van Panache, waarbij zij prachtig op de foto staat in tropische lingerie.
Ze reist Amerika door voor verschillende evenementen op universiteiten om dit te ondersteunen. Volgens haar is de periode dat je een opleiding volgt het moment dat je ontdekt en beslist wie je voor de rest van je leven wilt zijn. Het voelt voor haar goed om hier een bijdrage aan te kunnen leveren. Wanneer ze over haar werk praat, geeft ze ook aan dat ze na het winnen van ANTM wist dat ze betrokken wilde worden bij dit soort projecten. Er was nog geen ander plus-size model die zich hier echt mee bezig hield. Vorig jaar zei ze tegen MailOnline het volgende: “Als de mensen alleen werden aangetrokken tot vrouwen die eruit zien als Victoria Beckham, dan zouden we allemaal op haar lijken. Maar dat is niet zo. Dit is waarom we allemaal verschillende vormen en maten hebben.”
Het lijkt erop dat haar werk zijn vruchten afwerpt. Onlangs werd zij uitgroepen tot een van de meest invloedrijke vrouwen in de wereld, terwijl zij hierin de zware concurrentie had van Michelle Obama en Hilary Clinton.
Dun, photoshop en perfectie in lingere campagnes
Het lijkt wel de norm te zijn voor lingerie campagnes dat er enorm slanke, gebruinde en perfect uitziende modellen op de foto’s staan. Gelukkig zijn er uitzonderingen. In de plus-size lijn Panache laat Whitney Thompson sexy en flirterige lingerie zien in mooie warme kleuren. Ze is veel op reis en is al meer dan een jaar niet thuis geweest. Onlangs werd ze nog gefotografeerd in 200 outfits tijdens een shoot in Istanbul.
Ze sport als ze er zin in heeft, maar niet omdat het moet. Ze weigert om minder te gaan eten of meer te bewegen om haar figuur in shape te houden door de druk van de modewereld. De dieet industrie laat ons denken dat we dik zijn, en hierdoor luisteren veel mensen naar de media en niet meer naar zichzelf. Whitney geeft aan dat het leven te kort is om constant bezig te zijn met afvallen. “Ik kan naar buiten lopen en geraakt worden door een bus. Dus ik kan net zo goed eten wat ik wil.” Aldus Whitney Thompson. Volgens haar moet je aan het eind van de dag in de spiegel kijken en tegen jezelf zeggen “Dit is het. Dit is het enige lichaam dat ik heb.”En nee, dat is niet makkelijk. Ze krijgt ook wel eens te horen dat ze dik is. Mensen zijn hard. Ze heeft veel negatieve mailtjes en berichten gekregen maar geeft ook aan dat alle positieve dingen zo veel meer waard zijn. Je kunt niet naar iedereen luisteren.
Ze heeft er voor gekozen om mee te doen aan America’s Next Topmodel omdat zij haar motto waar wilde maken: “Wees de verandering die je in de wereld wil zien.” En het is gelukt.
Bron: Dailymail.co.uk
Bron foto’s: Panache
Wat vind jij hiervan?
Geef een reactie