Reclame zonder photoshop is effectief

Een aantal weken geleden kwam het populaire Amerikaanse lingeriemerk Victoria’s Secret onder vuur te liggen door de super slanke modellen die ‘the perfect body’ zouden hebben. Dat modellen er perfect uit zouden moeten zien en super slank zouden moeten zijn, zal wellicht te maken kunnen hebben met de commerciële wereld. Perfectie verkoopt, ofzo? Het kledingmerk American Eagle laat zien dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn. Zij zijn onlangs gestopt met het photoshoppen van modellen en dit had positieve gevolgen voor de verkoopcijfers. De verkoop is maar liefst met 9% gestegen.

Al eerder schreven wij over een campagne van Aerie die het motto had: “You’re pretty perfect just the way you are, so why try to improve on perfection?” In de campagne was elke vorm van photoshop of retouchering verboden. Inmiddels is te zien dat deze vorm van reclame maken, waarbij de prachtige modellen precies zijn zoals ze zijn, werkt! De verkoopcijfers zijn gestegen.

Ik vind het een super goed initiatief. Natuurlijk kiezen zij voor mooie modellen die bij hun merk passen, maar alle imperfecties van deze modellen zoals oneffenheden, rimpels, striemen, etc. hebben zij gewoon laten zitten. Zelf word ik er heel vrolijk van om naar deze foto’s te kijken. De foto’s zijn zo mooi en ik vind het tof dat er zulke mooie dingen gemaakt kunnen worden waarbij de natuurlijke schoonheid van vrouwen er mag zijn. Ergens geeft dit ook meer vertrouwen. Ik geloof eerder in dit merk omdat ik weet dat de foto’s niet bewerkt zijn. Ik geloof dat de lingerie zo zit zoals je ziet op de foto en ik denk ook dat dat een reden is waarom de verkoopcijfers omhoog zijn gegaan. Het is geloofwaardig en vrouwen kunnen zich hiermee denk ik beter identificeren. Dat verkoopt!

In de reclamecampagne van ‘Aerie Real’, de lingerielijn voor jonge vrouwen, staan de modellen dus op de foto met hun echte lichaam. De oneffenheden lijken misschien klein, maar het is een grote stap in de fashionwereld. Het bedrijf wil meer realistische standaarden laten zien, vooral omdat zij zelf veel jonge klanten hebben. Op Instagram kun je nog veel meer mooie foto’s vinden onder de hashtag #Aeriereal. Ook kun je zelf je eigen foto’s posten met deze hashtag.

Bron: Aerie en telegraaf

Wat vind jij hiervan?

Redactie

Geschreven door Redactie

Reacties

4 reacties op “Reclame zonder photoshop is effectief”

  1. Zo tof! En al helemaal dat de verkoopcijfers ook nog eens gestegen zijn. Ik heb ook even de andere foto’s van de campagne gezocht en het spreekt mij enorm aan. Sowieso al dat ze geen wandelende takken als modellen gebruiken maar doordat ze niet photoshoppen geeft het een realistisch beeld van hoe een vrouwenlichaam eruit ziet. Dit helpt mij om positiever naar mezelf te kijken! Doe voortaan alle campagnes maar zo 🙂

  2. Goed initiatief. Ik moet wel toegeven dat dit mij minstens even onzeker maakt als de foto’s die wél gefotoshopt zijn. Het model op de foto is pràchtig en de foto is niet gefotoshopt. Als ik foto’s zie van perfecte modellen waarvan ik weet dat ze bewerkt zijn, kan ik zeggen tegen mezelf: “Het is niet realistisch, je moet je hieraan niet spiegelen. ” Terwijl dat hier niet kan,want het is wel realistisch…. Wat een prachtige meid !

  3. mooi…lijkt op mij qua lichaam en daar ben ik blij mee 🙂

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *