Speakbeautiful campagne van Dove

Uit onderzoek van Dove blijkt dat acht op de tien vrouwen op social media negatieve berichten/reacties hebben gezien over het uiterlijk van andere vrouwen. Zelfs vier op de vijf negatieve tweets die gaan over schoonheid zijn geschreven door vrouwen die zichzelf bekritiseren.

“Social media spelen een belangrijke rol in hoe vrouwen en meisjes zich over zichzelf voelen. Vrouwen realiseren zich onvoldoende wat de invloed is van online berichten op een negatief zelfbeeld. Vrouwen zouden meer moeten nadenken over hoe we over anderen en onszelf praten op social media. Hier ligt een enorme kracht”, aldus Danah Boyd van de Dove campagne #SpeakBeautiful.

De #SpeakBeautiful campagne zal van start gaat tijdens de Oscaruitreikingen op 22 februari a.s. Het twitter account van Dove zal vanaf dan automatisch gaan reageren op negatieve tweets rondom schoonheid en zelfbeeld. Dove hoopt hiermee een bijdrage te leveren aan het zich online positiever uitdrukken door toekomstige generaties.

Plaats jij weleens negatieve tweets of berichten op social media?

Scarlet

Geschreven door Scarlet

Reacties

3 reacties op “Speakbeautiful campagne van Dove”

  1. Mooie campagne! Hopelijk wordt het een groot succes! =)

  2. Leuk intiatief.

    Jammer vind ik dan weer dat er een commercieel bedrijf achter zit. Dat voelt zo dubbel.

  3. goede campagne!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *