Urban Outfitters kreeg afgelopen zondag de nodige kritiek over zich heen via social media als gevolg van, opnieuw, een controversieel shirt dat zij verkochten in hun webshop. Het shirt waarop tig keer het woord ‘depression’ staat, want ‘Hé, een depressie is zo cool’, werd als gevolg van deze kritiek zondagavond direct door Urban Outfitters uit hun webshop gehaald.
Dit is niet de eerste keer dat Urban Outfitters kritiek krijgt op haar kledingcollectie. Het ‘depressie shirt’ dat zondag via Twitter en Facebook veel kritiek kreeg werd samen met een ander shirt met de tekst ‘Eat less’ getweet. Dit shirt werd in 2010 al door Urban Outfitters teruggetrokken uit hun webshop.
Urban Outfitters reageerde direct via Twitter op alle kritiek met de volgende uitleg: “Onze excuses aan de mensen die beledigd zijn door het shirt dat wij hebben ingekocht bij het merk @DEPRESSIONcomsg. We wilden een klein kledingmerk steunen en zeker geen reclame maken voor een psychische stoornis.”
Afgelopen mei 2013 was Urban genoodzaakt excuses aan te bieden aan verslavingsorganisaties voor het verkopen van shot-glaasjes, flesjes en bier koozies die leken op pillenflesjes en injectiespuiten.
Onderstaand zie je nog een aantal items die kritiek kregen en hierdoor zijn teruggetrokken:
Check: color
Natuurlijk is het heel goed dat Urban Outfitters direct haar excuses aanbiedt en het shirt terugtrekt, maar na eerdere voorvallen waaronder het ‘eat less’ shirt zou je toch mogen verwachten dat ze inmiddels wel beter weten…?
Wat vind jij:
Moeten dit soort shirts gewoon verkocht worden of niet?
Bron: Huffingtonpost.com
Geef een reactie